Alla inlägg under maj 2007

Av Cajsa - 13 maj 2007 09:59

Igår var vi upp och hälsade på pappa (som fyller idag) och farmor (som hade namnsdag i fredags) vi bjöd på tårta och fikade lite, och jag lånade luftgiväret för Gösta ville låna det så han kunde sitta och skuta råttor i hönsgården! Hehe...! Gertrud tycker att vi är värsta mördarna som har ihäl råtterna, hon har så dåligt samvete nu för hon lyckades fånga en i fälla (sådan som slår igen) så råttan dog!! Och i växthuset har dom en råtta också så jag och katterna ska gå ner sedan så ska katterna få gå lös där inne ett tag och jaga den! Hehe..!


Men men fördjupningen skriver inte sig själv, så jag får väl göra det!


Ha de bra!

Av Cajsa - 12 maj 2007 12:51

Idag har vi följt med Gertrud och Gösta ner till mellanfjärden och hälsat på Fredriks mormor, Gertrud hade köpt tårta och bjöd på men vi hann inte smaka för dom skulle äte den efter maten och då var inte vi kvar! Men vi äter så mycket gosaker ändå såvi behöver inget!


Nä nu ska jag börja med fördjupningen!

laddar upp en bild på min telefon!


Ha de bra!


Av Cajsa - 11 maj 2007 12:46

Nu är äntligen nationella proven färdig! så nu slipper man det, så nu är det bara fördjupningen kvar, och word fungerar fortfarande inte, försökte instralera om det men det gick inte den var fortfarande konstig!


Idag efter NP provet så gick jag , ida och emilia (klasskamrater) hem som bor i en studentkoridår och en av de som bor där köpte jag en telefon av! ska lägga in bild senare! Den är jättefin!


Ha de bra!

Av Cajsa - 10 maj 2007 13:08

Nu sitter jag på IV i Bergsjö och jag har börjat skriva på fördjupningen och har ren skrivit frågorna till Hygien provet som vi har på onsdag!

När jag kommer hem så ska jag städa lite och sedan så ska jag börja med att bura in bron, vi har inga plankor än men jag ska börja med att sätta nät då att dom inte kan gå in under huset!


Ha de bra!

Av Cajsa - 9 maj 2007 13:04

Nu är det bara 15dagar kvar i skolan, det ska bli skönt med sommar nu efter vintern! Idag när jag skulle börja med fördjupningen i svenskan och när jag tänkte börja skriva i Word så har det låst sig så det går inte att skriva eller göra någonting annat!!! Försökte ringa till mamma med hon svarade inte, skulle behöva låna skivan och instrallera om det för på onsdag ska det lämnas in!!


Nä nu ska jag börja fundera på vad jag ska skriva!

Ha de bra!

Av Cajsa - 8 maj 2007 16:57

Idag har vi gjort ena halvan av nationellaprovet, det gick faktiskt ganska bra (tror jag ialla fall) och på fredag har vi andra delen!

Våran matte lärare är helt korkad, igår på matten sa hon till oss att vi skulle gå till biografen för vi skulle ha provet inne på folkets hus (hotellet) och när vi kom dit så sa lärarna som var där att vi skulle vara på Tonhallen!! Så då fick vi skynda oss dit, kom 15minuter försent och matteläraren stog bara där och flina åt oss när vi kom in!! Fy faan!!!


Har ialla fall läst färdigt boken om förintelsen så nu kan jag börja med fördjupningen! Vi satt ute på bron idag jag och katterna, jag läste boken och katterna jagade flugor! Det ser så kul ut när Uva fångar en och äter upp den! Men det är bra, för vi har ingen flugsmälla!


Nä nu ska jag gå och äta och sedan blir det till att börja med fördjupningen!

Ha de bra

Av Cajsa - 7 maj 2007 19:30

Imorgon har jag nationellaprov i matte så ikväll blir de plugga hela kvällen! Får hoppas att jag hinner med tidiga tåget iså fall tänkte jag gå och träna lite på Ica!

Idag har jag inte gjort så mycket åkte till mammas jobb och sedan åkte vi in på Ica kvissleby och köpte drick yhogurt till imorgon för vi får ingen lunch på skolan under nationella!

Men men nu ska jag gå och fortsätta plugga matte!


Ha de bra!

Av Cajsa - 6 maj 2007 21:09

Idag följde jag med Kristina in till birsa och handlade lite! Det blev strumpor till Fredrik och en BH till mig och "rutnät" och en häftpistol och klamrer till kattgården, så snart kan jag börja med den! Och det blev lite mer onödiga saker från Ö&B! Imorgon är det skola igan och på tisdag har vi nationellaprov så det är väl bästa att jag börjar plugga nu!

Ha de bra!

Presentation


Hej jag heter Cajsa, jag bor på en gård i norra Hälsingland med sambon Markus och barnen Elise, Elsa och Pontus och katterna Kila, Pipen och hunden Buster och ett helt gäng med höns. :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards